Colors: Blue Color

Do konce roku minimum spřažených tramvajových souprav v běžné výpravě. I díky postupnému převzetí 35 nových kusů tramvají Škoda 39T. Dopravní podnik Ostrava (DPO) dnes oficiálně převzal první z nich. Do konce měsíce bude následovat přejímka dalších pěti vozů. Ve výrobní hale skupiny Škoda Transportation v Ostravském Martinově se aktuálně pracuje na 18 těchto moderních tramvají.

Mechanik elektrotechnik, to je název nového oboru pro studenty, kteří chtějí v budoucnu pracovat v Dopravním podniku Ostrava (DPO). Nové zaměření vzniklo na Střední škole technické a dopravní v Ostravě-Vítkovicích. Zájemci se ke studiu oboru mohou hlásit letos poprvé, a to už teď, v rámci probíhajícího podávání přihlášek na střední školy. Obor je zaměřený na drážní techniku. Jeho absolventi budou umět o drážní vozidla MHD nejen pečovat, ale seznámí se i se zásadami jejich konstrukce včetně ovládání a řízení. DPO bude během studia nabízet konzultace prostřednictvím svých zaměstnanců, ale také prostory pro praktickou výuku.

20 tisíc kilometrů bez cestujících, dalších 20 tisíc s nimi. Nová ostravská tramvaj Škoda 39T v neděli v noci úspěšně ukončila svůj zkušební provoz. Nejmodernějším tramvajovým vozem vyrobeným Ostravě na míru se mohli cestující svézt na lince č. 4 jedoucí na trase Martinov - Nová huť. Vůz teď čeká na schválení a vydání průkazu způsobilosti Drážního úřadu. Pak dojde k oficiálnímu převzetí vozu Dopravním podnikem Ostrava (DPO).

Ekologičtější, automatizované mytí na míru, bez stop zaschlých kapek na skle, navíc s moderním monitoringem spotřeby vody, prostředků nebo třeba energií. To jsou hlavní výhody nově zmodernizovaného mycího portálu a rekonstruované čističky odpadních vod v porubské tramvajové vozovně. Nejnovějšími úpravami Dopravní podnik Ostrava (DPO) zajišťuje čištění vozů MHD ve vyšší kvalitě. Měsíc teď trvající ověřovací provoz ukázal, že myčka umožňuje ve dvousměnném provozu umýt měsíčně na 150 vozů. Za posledních pět let investoval DPO jen do obnovy myček téměř 70 mil. korun.

DPO vybral dodavatele

Kapacita 80 cestujících, celovozová klimatizace, USB porty nebo kamerový systém. Právě na takový komfort se u nových trolejbusů mohou Ostravané těšit. Vozy budou jednočlánkové, nízkopodlažní a navíc parciálního typu: v některých místech, kde dnes trolejové vedení končí, parciální vozy jedou dále a nabídnou cestování bez přestupu. Otevřené výběrové řízení Dopravního podniku Ostrava (DPO) vyhrála společnost GANZ - SKODA ELECTRIC Ltd ze skupiny Škoda Transportation. Smlouva je podepsána na dodávku až 18 vozů, 12 najisto a dalších šest podle potřeby.