Moderní zákaznicky co nejvstřícnější centrum pro cestující. V novém konceptu, které se vrací po dvou letech zpět do budovy na ul. Poděbradova, odstranil Dopravní podnik Ostrava (DPO) zbytečné bariéry mezi obsluhou a zákazníky a neinstaluje například skla na přepážkách. Poprvé v rámci MHD v České republice také představuje samoobslužnou zónu, ve které budou specialistky centra pomáhat zákazníkům vyřídit jejich požadavky tak, aby to příště zvládli již sami z pohodlí svého domova nebo na jízdenkomatu.
„Přáli bychom si, aby naše samoobslužná zóna fungovala také edukačně. Sjednotili jsme softwarové prostředí jízdenkomatů a samoobslužných kiosků v novém zákaznickém centru, aby se zákazníci mohli v prodejně s pomocí specialistek naučit přesně to, co pak sami zvládnou třeba v jízdenkomatu. Z našich dat vyplývá, že s většinou požadavků by zákazníci na prodejnu vůbec chodit nemuseli, jdou vyřídit on-line, ať už na webu dpo.cz/eshop nebo v mobilní aplikaci MojeDPO, kde jsme nedávno uvedli novinku ODISka v mobilu. Případně mohou svůj požadavek vyřídit přes jeden z třiceti jízdenkomatů DPO, které máme rozprostřené po celé Ostravě,“ uvádí Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO a doplňuje: „Samozřejmě jsme mysleli i na ty, kterým tento typ prodeje nevyhovuje. Takoví zákazníci budou obslouženi „postaru“ na přepážkách, ovšem bez časového presu lidí čekajících ve frontě.“
„DPO je od roku 2020 „bezpapírový“, v trendu pokračuje, a například v rámci samoobslužné zóny se budou přijímat pouze platby kartou. Daňové doklady zákazníci naleznou v e-shopu u své konkrétní karty. Zároveň platí, že zákazníci, kteří využijí samoobslužnou zónu, provedou své nákupy za e-shopové ceny, v případě nákupu ostravské zóny tak například ušetří 50 korun oproti nákupu na přepážce,“ dodává náměstek primátora Ostravy Jan Dohnal.
Nové zákaznické centrum funguje také jako výdejní místo fanshopu DPO, e-shopu coool.cz. Zákaznické centrum na ul. Poděbradova 494/2 je otevřeno od 7:00 – 18:00 hodin, každý všední den. Součástí je i pracoviště pro vyřizování pohledávek za jízdu bez platného dokladu.
Za novým vzhledem prodejny stojí interiérové designové studio POSTROP.