Politika kvality
Dopravní podnik Ostrava a.s. provozuje městskou hromadnou dopravu v Ostravě. Zakladatelem společnosti, která je současným představitelem více než stodvacetileté tradice veřejné dopravy v našem regionu, je statutární město Ostrava. Jsme a budeme společností, která se orientuje na potřeby našich zákazníků. Cestující a splňování jejich přepravních potřeb jsou důvodem existence společnosti. Hlavní podmínkou naší činnosti je spokojenost a věrnost našich zákazníků. Strategickým cílem společnosti je být nejmodernějším městským dopravním podnikem v zemi.
Při provádění všech činností, řízení procesů a naplňování našich cílů klademe důraz na:
- Vztah k zákazníkům
- Poznávání a analýza současných i budoucích potřeb zákazníků - cestujících
 - Plnění oprávněných požadavků a očekávání naších zákazníků
 - Kvalitní a otevřená komunikace
 - Pravidelné měření spokojenosti zákazníků - cestujících
 
 - Vztah ke společnosti
- Plánování, realizace a rozvoj všech procesů a systému kvality
 - Podpora zavádění nejmodernějších technologií, pracovních postupů a postojů
 - Sběr, analýza a pravidelné vyhodnocování dat vycházejících z procesů a činností a provádění změn v činnostech, procesech i vztazích se zákazníky, zaměstnanci, dodavateli a partnery
 
 - Vztah k zaměstnancům 
    
- Budování systému náboru kvalitních zaměstnanců, jejich vzdělávání, trénování a vedení Zajištění potřebných zdrojů pro činnost zaměstnanců v rámci jejich zodpovědnosti
 - Vytváření pracovního prostředí, které pozitivně ovlivňuje kvalitu odváděné práce a chrání zdraví zaměstnanců Vytváření atmosféry otevřené komunikace, vzájemného sdílení vědomostí a vzájemné motivace
 - Využívání znalostí, schopností a dovedností zaměstnanců pro řízení a vykonávání procesů
 - Hodnocení zaměstnanců podle přínosů k naplňování cílů společnosti, za výkonnost a osobní přístup
 
 - Vztah k partnerům a dodavatelům Respektování zájmů vlastníka
    
- Budování vztahů s partnery a dodavateli založených na vzájemné výhodnosti, důvěře, otevřenosti a respektu
 - Monitorování a hodnocení způsobilosti dodavatelů k ověření schopnosti dodávat služby a zboží podle našich potřeb, specifikací, požadavků legislativy
 
 - Vztah k životnímu prostředí Dodržování legislativních požadavků
- Minimalizace dopadů naší činností a mimořádných událostí na životní prostředí
 - Zajištění účinných preventivních opatření a rychlé reakce při vzniku nehod a havárií s vlivem na životní prostředí
 
 - Systémový a procesní přístup
 - Pravidelné ověřování funkčnosti zavedeného systému managementu kvality
 - Definování rozhraní procesů s funkcemi společnosti a stanovení zodpovědností a pravomocí pro řízení procesů Monitorování výstupů všech procesů s cílem udržení vysoké kvality služeb
 
Vedení společnosti se v rámci Politiky kvality zavazuje:
- Uplatňovat, rozvíjet a neustále zlepšovat systém managementu kvality podle normy ČSN EN ISO 9001:2016 s cílem uspokojovat potřeby a očekávání zákazníků a všech zainteresovaných stran
 - Pravidelně každý rok vyhlašovat Cíle kvality a provádět jejich pravidelné přezkoumávání
 - Vytvářet a poskytovat dostatečné zdroje pro realizaci Politiky kvality a strategických cílů Poskytovat akcionářům, zaměstnancům a zákazníkům informace o Politice kvality
 
Pověření Ministerstva dopravy k provádění:
- zkoušek drážních vozidel drah tramvajových a drah trolejbusových
 - technickobezpečnostních zkoušek drážních vozidel drah tramvajových a drah trolejbusových
 - pro určená zařízení drah:
		
- zařízení pro regulaci tlaku plynu,
 - tlakové stanice plynů,
 - zařízení pro spalování plynů s výkonem od 50 kW,
 - zařízení pro rozvod plynů.
 
 - pro určená technická zařízení dráhy trolejbusové a dráhy tramvajové:
		
- elektrické sítě drah a elektrické rozvody drah,
 - elektrická rozvodná zařízení drah a elektrické stanice drah,
 - trakční napájecí stanice a spínací stanice,
 - trakční vedení,
 - elektrická zařízení napájená z trakčního vedení,
 - elektrická zařízení drážních vozidel,
 - silnoproudá zařízení drážní zabezpečovací, sdělovací, požární, signalizační a výpočetní techniky,
 - náhradní zdroje elektrické energie pro provozování dráhy,
 - zkušebny elektrických zařízení drah,
 - zařízení pro ochranu před účinky atmosférické a statické elektřiny.
 
 
Akreditovaná zkušební laboratoř Dopravního podniku Ostrava
- pro provádění zkoušek tramvajových vozidel, jejich částí a zařízení
 - pro provádění zkoušek trolejbusů, jejich částí a zařízení
 
Certifikáty kvality
Kvalita výrobků a služeb je prvořadým zájmem výrobců i spotřebitelů, protože jde o splnění potřeb nebo očekávání zákazníků a tím dosahování jejich spokojenosti. Spokojenost zákazníků je nyní požadavkem uplatňovaným téměř ve všech oblastech podnikání a Dopravní podnik Ostrava a.s. nechce být v tomto směru výjimkou. Proto v souladu s podnikatelskou vizí "Naším cílem je vybudovat dopravní podnik, který bude spolehlivě sloužit i příštím generacím" bylo vedením naší společnosti rozhodnuto v červnu 2002 vybudovat systém managementu kvality podle ISO 9001.
Celá snaha vytváření systémů managementu kvality směřuje k tomu, aby firmy byly dobře řízeny. Rozhodujícími požadavky jsou zaměření na zákazníka, vedení a řízení zaměstnanců a jejich zapojení, procesní přístup, systémový přístup managementu, neustálé zlepšování, na faktech založené rozhodování a vzájemně prospěšné dodavatelské vztahy.
Dopravní podnik Ostrava a.s. je držitelem certifikátu managementu kvality v souladu s EN ISO 9001:2015 pro provozování městské hromadné dopravy při dodržení ČSN EN 13816, včetně oprav a údržby tramvají, trolejbusů, autobusů a označníků při dodržení ČSN EN ISO 3834-2. Provozování autoškoly.
Pověření Ministerstva dopravy SR k provádění:
- Poverení právnickej osoby overovaním technickej spôsobilosti a vykonávaním technických kontrol dráhových vozidiel električkových dráh a trolejbusových dráh
 - Poverení právnickej osoby vykonávaním skúšok dráhových vozidiel električkových dráh a trolejbusových dráh
 


						
												






