Přehled reklamních formátů:
-
letáky ve vozech MHD
formát A4 na výšku a A3 na šířku
-
podokenní fólie na vozech MHD
nástupní i nenástupní strana autobusů, tramvají i trolejbusů, formáty podle typu vozu
velkoformátové polepy na vozidlech MHD
tramboard
reklama na nenástupní straně tramvaje, podle typu vozu: 430 cm šířka x 240 cm výška, 510 cm šířka x 240 cm výška
-
busboard
reklama na nenástupní straně autobusu nebo trolejbusu: 450 cm šířka x 205 cm výška
-
zadní čelo autobusu
243 cm výška x 192 cm šířka
-
CL side
na tramvajích, autobusech a trolejbusech, nástupní nebo nenástupní strana, 175 cm výška x 118 cm šířka
-
celovozová reklama
na tramvajích, autobusech a trolejbusech
-
CLV vitríny
-
cedule na stožárech trakčního vedení
... podrobnější informace naleznete v ceníku.
Pravidla obsahu reklam
Reklamou se rozumí zejména veřejné oznámení, bez ohledu na technické či materiálové ztvárnění, kterým se propagují činnosti, služby či výrobky Objednatele nebo třetí osoby. Reklama nesmí být v rozporu s předpisy EU a s platným právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon, jakož i dalšími obecně závaznými právními předpisy, a dále pak v rozporu s etickými, morálními a profesními normami, zejména aktuální verzí Kodexu pro reklamu vydaným Radou pro reklamu. Reklamou a její instalací nesmí být porušovány rovněž právní předpisy vydávané městem Ostrava či Moravskoslezským krajem, a to včetně těch, které se v budoucnu stanou účinné.
Objednatel je povinen při realizaci svých kampaní respektovat, že reklamní nosiče nelze využít k propagování:
- jakékoliv politické reklamy (mimo CLV vitríny),
- náboženství,
- pohřebnictví, kremačních, hřbitovních služeb a příbuzných oblastí,
- hazardu,
- erotiky.
Reklama umístěná na majetku Dopravního podniku Ostrava (dále jen DPO) zároveň nesmí poškozovat dobrou pověst DPO ani třetích osob, případně být způsobilá způsobit jim jinou újmu.
Pokud nebude DPO souhlasit s obsahem kampaně (především z důvodů uvedených výše), vyhrazuje si právo případně odmítnout reklamní kampaň nebo reklamní plnění. Z tohoto důvodu si vyhrazujeme právo odsouhlasit grafický návrh a obsah kampaně (náhled reklamy) před uzavřením zakázky.