Dopravní podnik Ostrava (DPO) nabízí „měsíčník“ přímo v mobilním telefonu. Měsíčník, respektive jakýkoliv dlouhodobý kupon, si nově mohou cestující nahrát na ODISku v mobilu v aplikaci Moje DPO. Ušetří tak celý poplatek za vydání plastové kartičky ODISka, tedy 130 korun. Výhodou je i rychlost vyřízení. Nyní máte na výběr ODISku v mobilu, nebo ODISku na plastové kartě. (Pozor: jeden kupon na oba nosiče nelze nahrát.) Na plastovou ODISku čekají zákazníci až dva týdny, u ODISky v mobilu je čekání navázáno jen na vzdálené ověření identity, které je většinou v řádu hodin, maximálně do dvou dnů.

Stáhněte si aplikaci MojeDPO v Google Play nebo App Store. ODISka v mobilu vám ušetří čas i náklady, protože její vyřízení je zcela zdarma.

Co potřebujete vědět…

Kde lze ODISku v mobilu využít?

Ve všech spojích Dopravního podniku Ostrava a.s.

Kolik ODISka v mobilu stojí?

Vytvoření je bezplatné. Nákup jednotlivých dlouhodobých jízdenek je pak zpoplatněn podle platného ceníku.

Musíte pro vyřízení ODISky v mobilu navštívit prodejnu?

Ne, ODISku v mobilu lze získat pouze v aplikaci MojeDPO.

Jaký účet pro přihlášení použijete?

Ti, kdo již mají účet na e-shopu (www.dpo.cz/eshop), se pouze přihlásí uživatelským jménem a heslem. Ostatní se musí nově zaregistrovat.

Mohou ODISku v mobilu používat i děti do 15 let?

Ano, ODISku v mobilu mohou použít všechny věkové kategorie (žáci, studenti, dospělí, důchodci).

Můžete přidat jiné ODISky v mobilu, než svou, na svůj účet na e-shopu?

Ne, každá ODISka v mobilu musí mít svůj vlastní účet na e-shopu.

Je ODISka v mobilu přenosná?

Ne, ODISka v mobilu je nepřenosná. Prokazovat se jí může pouze její držitel.

Jak postupovat při přepravní kontrole?

Při přepravní kontrole je nutné zobrazit ODISku v mobilu s platným kuponem. Při prokazování je nutné mít aktivní internetové připojení. Validitu kuponu ověří přepravní kontrola načtením QR kódu u ODISky v mobilu.

Mohu uplatnit pro ODISku v mobilu slevu na jízdném?

Ano, slevu na dlouhodobou jízdenku mohou uplatnit jak děti a studenti, tak osoby nad 65 let, starobní i invalidní důchodci.

Musíte pro vyřízení zlevněného profilu navštívit prodejnu?

Nemusíte, dokument pro doložení slevy lze nahrát přímo v aplikaci MojeDPO (tzv. vzdálené ověření). Po schválení lze zakoupit zlevněný kupon.
Kdo na prodejnu nemusí?

  • Děti do 15 let, které mají pro vzdálené ověření rodný list nebo průkaz pojištěnce.
  • Žáci a studenti, kteří mají pro vzdálené ověření platný průkaz ISIC nebo žákovský průkaz.
  • Senior 65+, která pro vzdálené ověření potřebuje pouze občanský průkaz.

Kdo se musí pro vyřízení zlevněno profilu dostavit na prodejnu?

  • Starobní důchodce do 65 let, který se musí poprvé ověřit potvrzením o starobním důchodě na prodejně. Po ověření profilu na prodejnu již nikdy nemusí.
  • Invalidní důchodce, který musí přinést každý rok potvrzení z ČSSZ nebo QR kód na prodejnu.
  • Žáci a studenti, kteří nemají platný ISIC nebo žákovský průkaz musí donést platné potvrzení o studiu osobně na prodejnu každý rok.

Lze ODISku v mobilu využít i pro krátkodobé jízdné?

ODISka v mobilu slouží pro nákup kuponů. V aplikaci MojeDPO lze zakoupit i krátkodobé jízdné.

Kde lze koupit dlouhodobou jízdenku?

V aplikaci MojeDPO nebo na e-shopu po přihlášení do účtu.

ODISka v mobilu