Dopravní podnik Ostrava (DPO) nabízí „měsíčník“ přímo v mobilním telefonu. Měsíčník, respektive jakýkoliv dlouhodobý kupon, si nově mohou cestující nahrát na ODISku v mobilu v aplikaci Moje DPO. Ušetří tak celý poplatek za vydání plastové kartičky ODISka, tedy 130 korun. Výhodou je i rychlost vyřízení. Nyní máte na výběr ODISku v mobilu, nebo ODISku na plastové kartě. (Pozor: jeden kupon na oba nosiče nelze nahrát.) Na plastovou ODISku čekají zákazníci až dva týdny, u ODISky v mobilu je čekání navázáno jen na vzdálené ověření identity, které je většinou v řádu hodin, maximálně do dvou dnů.
Stáhněte si aplikaci MojeDPO v Google Play nebo App Store. ODISka v mobilu vám ušetří čas i náklady, protože její vyřízení je zcela zdarma.
Co potřebujete vědět…
Kde lze ODISku v mobilu využít?
Ve všech spojích Dopravního podniku Ostrava a.s.
Kolik ODISka v mobilu stojí?
Vytvoření je bezplatné. Nákup jednotlivých dlouhodobých jízdenek je pak zpoplatněn podle platného ceníku.
Musíte pro vyřízení ODISky v mobilu navštívit prodejnu?
Ne, ODISku v mobilu lze získat pouze v aplikaci MojeDPO.
Jaký účet pro přihlášení použijete?
Ti, kdo již mají účet na e-shopu (www.dpo.cz/eshop), se pouze přihlásí uživatelským jménem a heslem. Ostatní se musí nově zaregistrovat.
Mohou ODISku v mobilu používat i děti do 15 let?
Ano, ODISku v mobilu mohou použít všechny věkové kategorie (žáci, studenti, dospělí, důchodci).
Můžete přidat jiné ODISky v mobilu, než svou, na svůj účet na e-shopu?
Ne, každá ODISka v mobilu musí mít svůj vlastní účet na e-shopu.
Je ODISka v mobilu přenosná?
Ne, ODISka v mobilu je nepřenosná. Prokazovat se jí může pouze její držitel.
Jak postupovat při přepravní kontrole?
Při přepravní kontrole je nutné zobrazit ODISku v mobilu s platným kuponem. Při prokazování je nutné mít aktivní internetové připojení. Validitu kuponu ověří přepravní kontrola načtením QR kódu u ODISky v mobilu.
Mohu uplatnit pro ODISku v mobilu slevu na jízdném?
Ano, slevu na dlouhodobou jízdenku mohou uplatnit jak děti a studenti, tak osoby nad 65 let, starobní i invalidní důchodci.
Musíte pro vyřízení zlevněného profilu navštívit prodejnu?
Nemusíte, dokument pro doložení slevy lze nahrát přímo v aplikaci MojeDPO (tzv. vzdálené ověření). Po schválení lze zakoupit zlevněný kupon.
Kdo na prodejnu nemusí?
- Děti do 15 let, které mají pro vzdálené ověření rodný list nebo průkaz pojištěnce.
- Žáci a studenti, kteří mají pro vzdálené ověření platný průkaz ISIC nebo žákovský průkaz.
- Senior 65+, která pro vzdálené ověření potřebuje pouze občanský průkaz.
Kdo se musí pro vyřízení zlevněno profilu dostavit na prodejnu?
- Starobní důchodce do 65 let, který se musí poprvé ověřit potvrzením o starobním důchodě na prodejně. Po ověření profilu na prodejnu již nikdy nemusí.
- Invalidní důchodce, který musí přinést každý rok potvrzení z ČSSZ nebo QR kód na prodejnu.
- Žáci a studenti, kteří nemají platný ISIC nebo žákovský průkaz musí donést platné potvrzení o studiu osobně na prodejnu každý rok.
Lze ODISku v mobilu využít i pro krátkodobé jízdné?
ODISka v mobilu slouží pro nákup kuponů. V aplikaci MojeDPO lze zakoupit i krátkodobé jízdné.
Kde lze koupit dlouhodobou jízdenku?
V aplikaci MojeDPO nebo na e-shopu po přihlášení do účtu.