Colors: Blue Color

Téměř 8 tisíc lidí dorazilo v sobotu 3. září 2022 do areálu dílen Dopravního podniku Ostrava (DPO) v Martinově. Na Dni ostravských dopraváků dal dopravce nahlédnout fanouškům do svého technického zázemí a připravil zábavný doprovodný program pro děti i dospělé. Lidé se mohli v dopraváckých kulisách zdarma pobavit od 10 do 16 hodin. Nechyběly jízdy historickými vozidly, dynamické ukázky nehody trolejbusu s osobním autem, součástí programu bylo i vystoupení muzikanta a baviče Jiřího Krhuta.

1 355 zkontrolovaných cestujících v celkem 55 spojích, a z toho 279 vyloučených pasažérů za nedodržování smluvních přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku 2. září na sobotu 3. září 2022. Noční akce probíhala na tramvajových linkách v centru Ostravy. Nejčastějším důvodem pro vyloučení z přepravy byla jízda bez platného jízdního dokladu. V pěti případech šlo o vyloučení cestujícího pod vlivem alkoholu.

Jde o nejdelší úsek nejmodernější tratě ve městě. Na řadě je investice v Ostravě-Jihu

Celkem 1 626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou prošlo změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na moderní systém pevné jízdní dráhy. Ta zajistí Porubanům snížení hluku a vibrací z provozu tramvají. Dopravní podnik Ostrava (DPO) úsek zatravnil a zrekonstruoval i nástupiště tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO, směr centrum. Modernizace za 236 mil. korun, největší letošní investice DPO do infrastruktury, intenzivně probíhala po celé letní prázdniny tak, aby trať byla se zahájením školního roku zprovozněna.

VIDEO k textu ke stažení: www.dpo.cz/antikolizak

Zabliká, zapípá a tramvaj bezpečně zastaví. Dopravní podnik Ostrava (DPO) nasazuje antikolizní systém již do všech 39 provozovaných tramvají Stadler. Kompletní cena za instalaci unikátní technologie, která pomáhá předcházet kolizím, je více než 26 milionů korun a je hrazena ze zdrojů DPO. Cílem investice je razantně zvýšit bezpečnost cestujících, ochranu vozidel, ale i dalších účastníků provozu. DPO systém v uplynulých měsících úspěšně otestoval na dvou tramvajích Stadler.

Až 30 tisíc dlužníků má příležitost zbavit se svých dluhů u Dopravního podniku Ostrava (DPO). Milostivé léto se ve své nynější podobě týká asi 18 tisíců dlužníků DPO, kteří mají celkově cca 36 tisíc exekucí za pokuty bez platného jízdního dokladu. Většina exekucí v sobě zahrnuje více pokut. Dopravce ale tuto zákonem stanovenou příležitost zbavit se dluhů nabízí po dobu platnosti Milostivého léta v rozšířené podobě a to všem svým dlužníkům. Tedy i těm, kteří nejsou v exekuci. Připraveni jsou zaměstnanci specializovaného pracoviště, kteří budou jednotlivé případy posuzovat a řešit.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) nabízí „měsíčník“ přímo v mobilním telefonu. Měsíčník, respektive jakýkoliv dlouhodobý kupon, si nově mohou cestující nahrát na ODISku v mobilu v aplikaci Moje DPO. Ušetří tak celý poplatek za vydání plastové kartičky ODISka, tedy 130 korun. Výhodou je i rychlost vyřízení. Na plastovou ODISku čekají zákazníci až dva týdny, u ODISky v mobilu je čekání navázáno jen na vzdálené ověření identity, které je většinou v řádu hodin, maximálně do dvou dnů. DPO službou reaguje na rostoucí poptávku zákazníků.