Tramvaje

typpočet
ČKD KT8D5.RN116
ČKD T382
ČKD T6A538
Inekon 2001 Trio9
Stadler Tango NF226
Škoda LTM 10.0814
Vario LFR63
Vario LF23
Vario LF2+1
Vario LF32
Vario LF3/23
VV60LF (nízkopodlažní vlek)2
celkem/z toho nízkopodlažních259/139

Autobusy

typpočet
Ekova Electron 12 (elektrobus)3
IRISBUS CITELIS 1212
Iveco Minibus CNG3
Iveco Minibus elektro (elektrobus)3
Karosa B9415
Karosa B9525
Karosa B961 IRISBUS5
MAVE Fiat CIBus ENA 54A2
Mercedes Benz 412 D2
Solaris Urbino 1020
Solaris Urbino 1262
Solaris Urbino 12 CNG113
Solaris Urbino 1520
Solaris Urbino 187
Solaris Urbino 18 CNG25
SOR EBN 10,5 (elektrobus)4
celkem/z toho nízkopodlažních291/269

Trolejbusy

typpočet
Solaris Trollino 12AC17
Solaris Trollino 15AC4
Solaris Trollino 18AC1
SOR TN 12C1
SOR TNB 121
SOR TNB 181
Škoda 21Tr11
Škoda 26Tr Solaris23
Škoda 27Tr Solaris11
celkem/z toho nízkopodlažních70/70

stav k 1. 1. 2019

Trolejbus Škoda 26 Tr (parciální)

Dvounápravový nízkopodlažní trolejbus s třídveřovou samonosnou karoserií, s trakčními bateriemi jako alternativním zdrojem pohonu.
Výrobce: Solaris Bus & Coach Sp. z o. o.
Elektrická trakční výzbroj: Škoda Electric a.s.

Technický popis

Základní údaje Škoda 26 Tr Solaris (parciální)
délka/výška/šířka [mm] 12 000/3 600/2 550
převis přední/zadní [mm] 2 700/3 400
nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] 7/7
maimální přípustná hmotnost kg] 19 000
rozvor náprav [mm] 5 900
průměr zatáčení [m] 21,4
max. rychlost [km/hod] 65

 

Pohonný systém  
trakční motor asynchronní 4 ML3444 K/4
výkon [kW] 160
trakční výzbroj s IGBT prvky

 

Podvozek  
přední náprava ZF RL 82ES, nezávislé zavěšení
zadní (hnací) náprava ZF AV 133 portálová
řízení ZF Servocom, regulace výšky a sklonu volantu a přístrojové desky
provozní brzda elektrodynamická ovládaná brzdovým pedálem
havarijní brzda vzduchová, dvouokruhová, kotoučové brzdy Knorr na všech kolech, ABS/ASR, ovládaná brzdovým pedálem
zajišťovací brzda kotoučová, pružinová, působí na kola zadní nápravy
zastávková brzda kotoučová, působí na kola zadní nápravy
pérování pneumatické s kneelingem možností spuštění pravé strany o cca 60 mm

 

Karoserie  
konstrukce skeletu samonosná konstrukce svařená z profilů z nerezové oceli, oplechování bočních stěn z nerezové oceli a hliníkových panelů
ochrana proti korozi konstrukce skeletu z nerezové ocelí, ošetřena vosky, vnější panely spojované lepením
uspořádání dveří troje dvoukřídlé dveře
šířka dveří 1./2./3. [mm] 1 200
min. výška nástupní hrany u 1. a 2. dveří [mm] 320
min. výška nástupní hrany u 3. dveří [mm] 340
rampa pro imobilní mechanicky ovládaná ve 2. dveřích
míst k sezení/stání 26/54
klimatizace prostoru pro cestující klimatizační jednotka o výkonu 24 kW

 

Alternativní zdroj energie pohonu  
trakční bateriové články Nano Lithium Titanate
dojezd na trakční baterie [km] 12
 

Dopravní podnik Ostrava a.s. provozuje městskou hromadnou dopravu 291 autobusem, 259 tramvajemi a 70 trolejbusy. Z celkového počtu je 458 nízkopodlažních: 269 autobusů, 139 tramvají a všech 70 trolejbusů. Servis vozidel zajišťují dvě autobusové (Autobusy Hranečník, Autobusy Poruba), dvě tramvajové (Tramvaje Ostrava, Tramvaje Poruba) a jedna trolejbusová vozovna (Trolejbusy Ostrava).

 Virtuální prohlídky vozidel I   Virtuální prohlídky vozidel II