Colors: Green Color
Trolejbus Škoda 36 Tr (parciální)

Základní technické údaje

Délka:12 020 mm
Šířka:2 550 mm
Výška:3 420 mm
Nástupní výška:340 mm
Maximální rychlost:65 km/h
Počet sedaček:27
Počet cestujících:85
Počet míst pro vozík/kočárek: 1

 

V únoru 2023 převzal Dopravní podnik Ostrava prvních šest vozů Škoda 36 Tr (evidenční čísla 3741 – 3746) od společnosti Škoda Group. Na šest vozů získal DPO dotaci z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) ve výši 85 %. Další dodávky po šesti vozech očekává Dopravní podnik Ostrava od března do prázdnin 2023.

Škoda 36 Tr navazuje na dlouhou tradici výroby trolejbusů v Plzni. Vůz je dvounápravový, nízkopodlažní, úsporný a plně klimatizovaný, pohodlí pro řidiče je zajištěno vlastní klimatizační jednotkou. K bezpečnosti cestujících přispívá kamerový systém. Rekuperace při brzdění spoří energii a baterie umožňuje dojezd až 15 kilometrů bez trakčního vedení.

Trolejbus Škoda 26Tr Solaris (parciální)

Trolejbus Škoda 26 Tr (parciální)

Základní technické údaje

Délka12 000 mm
Šířka2 550 mm
Výška se staženými sběrači3 600 mm
Rozvor náprav5 900 mm
Celková max. hmotnost19 000 kg
Počet míst k sezení/stání26/54
Výška nástupní hrany320/340mm
Max. rychlost65 km/hod

 

V roce 2018 převzal Dopravní podnik Ostrava kompletní dodávku deseti nových parciálních trolejbusů Škoda 26 Tr od společnosti Škoda Electric. Jedná se o 12metrová nízkopodlažní vozidla s nezávislým pojezdem na trakční baterie. Parciální trolejbusy jsou vybaveny LCD monitory s informačním systémem, výkonným elektrickým topením, klimatizací kabiny řidiče i prostoru pro cestující a kamerovým systémem. V každém vozidle je počítáno se dvěma místy pro přepravu kočárku nebo cestujícího na invalidním vozíku. Největší výhodou těchto vozidel je provoz na baterie, které se průběžně dobíjejí z trolejového vedení. Bez trolejového vedení jsou pak parciální trolejbusy schopny ujet až 12 km. Pořízení vozidel bylo financováno s přispěním fondů EU, programu IROP.

Trolejbus Škoda 27 Tr Solaris

Trolejbus Škoda 27 Tr Solaris

Základní technické údaje

Délka18 000 mm
Šířka2 550 mm
Výška3 450 mm
Rozvor náprav5 130/6 770 mm
Celková max. hmotnost28 000 kg
Počet míst k sezení/stání50/117
Výška nástupní hrany340/320 mm
Max. rychlost65 km/hod

 

Je 18metrová nízkopodlažní kloubová varianta vozu polského výrobce se zabudovanou výzbrojí z dílen Škoda Electric se superkapacitory stejně jako nejnovější vozy Škoda 26 Tr Solaris. Vozy byly zakoupeny z dotace Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris

Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris

Základní technické údaje

Délka12 000 mm
Šířka2 550 mm
Výška3 490 mm
Rozvor náprav5 900 mm
Celková max. hmotnost18 000 kg
Počet míst k sezení/stání34/68
Výška nástupní hrany340/320 mm
Max. rychlost70 km/hod

 

Nízkopodlažní trolejbus postavený na základě 12metrové vozové skříně polského výrobce Solaris Bus & Coach a osazený elektrickou výzbrojí Škoda Elektric se superkapacitory. Toto zařízení slouží k ukládání energie vyráběné rekuperací. Superkapacitní kondenzátory tuto rekuperovanou energii shromažďují, a následně využívají při rozjezdu vozidla. Trolejbusy byly zakoupeny v rámci projektu "Renovace vozového parku drážních vozidel" z dotace Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Trolejbus SOR TNB 18

Základní technické údaje

Délka18 750 mm
Šířka2 550 mm
Výška3 400 mm
Rozvor náprav6 180/6 570 mm
Celková hmotnost27 000 kg
Počet míst k sezení/stání47/117
Výška nástupní hrany320 mm
Max. rychlost70 km/hod

 

SOR TNB 18 je plně nízkopodlažní článkový trolejbus postavený na základě autobusového skeletu SOR BN 18 CITY. Vůz byl zkompletován v ostravské trolejbusové vozovně na přelomu roku 2009 a 2010. Na první zkušební jízdy vyjel v březnu 2010, do provozu s cestujícími byl poprvé zařazen v srpnu 2010.

Trolejbus SOR TNB 12

Základní technické údaje

Délka12 180 mm
Šířka2 550 mm
Výška3 400 mm
Rozvor náprav6 180 mm
Celková max. hmotnost17 300 kg
Počet míst k sezení/stání28/58
Výška nástupní hrany320 mm
Max. rychlost70 km/hod

 

Za základ konstrukce 12metrového nízkopodlažního trolejbusu tentokrát slouží čtyřdveřová vozová skříň shodná s autobusy SOR NB 12 z produkce fy SOR Libchavy spol. s r.o. Vůz je poháněn 175kilowatovým motorem s trakční výzbrojí Cegelec. V ostravské MHD slouží cestujícím od února roku 2010 jeden trolejbus tohoto typu.