Colors: Red Color
Tramvaj Škoda 39T

Základní technické údaje

Délka (bez spřáhel):26 500 mm
Šířka2 500 mm
Výška skříně3 555 mm
Počet míst k sezení/stání60/112 (4 osob/m2)
Max. rychlost80 km/h
Výkon motorů4x100 kW
Podíl nízké podlahy100%

 

Tramvaje ForCity Smart pro Dopravní podnik Ostrava z produkce ŠKODA TRANSPORTATION a.s. jsou dvoučlánkové, šestinápravové a 100% nízkopodlažní. Jsou vybaveny USB porty a plně klimatizovány. Maximální provozní rychlost je 80 km/h, tu budou moci plně využít na nově rekonstruovaných usecích ostravských tratí. Plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, šetří kolejový svršek. Rychlý nástup a výstup cestujících umožní pět dvoukřídlých dveří. Vozidla odpovídají nejnovějším evropským normám, včetně požadavků na nehořlavost použitých materiálů, na pevnost skříní vozidel či odolnost skříně vozidla proti nárazu. První vůz s číslem 1751, byl představen 6. října 2021 v areálu Dopravního podniku Ostrava v Martinově. Zároveň byl pokřtěn a pojmenován Karlem Lopraisem. Od poloviny října 2021 probíhaly zkušební jízdy bez cestujících, do zkušebního provozu s cestujícími byl zařazen 29. listopadu 2021.

Tramvaj Stadler NF2 nOVA

Tramvaj Stadler NF2 nOVA

Základní technické údaje

Délka24 900 mm
Šířka2 500 mm
Výška3 600 mm
Počet míst k sezení/stání61/127 (5 osob/m2)
Max. rychlost80 km/h
Výkon motorů4x105 kW
Podíl nízké podlahy100%

 Virtuální prohlídka vozu 

 

První vyrobený kus tramvaje Stadler nOVA dorazil do Ostravy 23. dubna 2018. Jedná se o první tramvaj zahraniční výroby, která bude jezdit v řádném provozu na českém území. Projekt a konstrukci realizovala společnost Stadler Praha (CZ), montáž proběhla v závodě firmy Stadler v Siedlcích (PL). Moderní vozidlo nabízí vysoký komfort cestování a nízké provozní náklady. Tramvaj je plně nízkopodlažní, klimatizovaná s ergonomicky tvarovanou kabinou řidiče, která zajišťuje větší bezpečnost a zvyšuje ochranu chodců. Otočné podvozky s flexibilním rámem zajišťují nižší hlučnost vozidla při provozu, a to i při vyšších rychlostech. Bylo dodáno celkem 40 kusů tramvají.

Tramvaj Vario LF2 plus

Tramvaj Vario LF2 plus

Základní technické údaje

Délka včetně spřáhel23 700 mm
Šířka2 480 mm
Výška3 185 mm
Hmotnost prázdného vozidla30 000 kg
Počet míst k sezení/stání52/91
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2)234
Max. rychlost65 km/h
Podíl nízké podlahy43%
Instalovaný trakční výkon6x80 kW

 

Nízkopodlažní dvoučlánková tramvaj řady LF byla veřejnosti poprvé představená na výstavě Czech Raildays 2009. Toto vozidlo se od původního typu dvoučlánkové tramvaje řady LF liší řadou změn, které přinesou cestujícím komfortnější přepravu, zejména sníženou podlahou v přední a zadní části vozidla, novým uspořádáním sedadel cestujících a efektivním umístěním zádržných tyčí. Tramvaj je vybavena kamerovým systémem a plně klimatizovanou kabinou řidiče. První vůz s ev. číslem 1411 byl zařazen do provozu s cestujícími v září roku 2009.

Tramvaj Vario LF3/2

Základní technické údaje

Délka včetně spřáhel31 200 mm
Šířka2 480 mm
Výška2 620 mm
Celková hmotnost41 500 kg
Počet míst k sezení/stání54/175
Maximální obsaditelnost (při 8 os/m2)334
Max. rychlost65 km/h
Podíl nízké podlahy50%
Instalovaný trakční výkon720 kW

 

Koncem července 2008 rozšířil flotilu tramvají Dopravního podniku Ostrava a.s. nový typ tříčlánkové tramvaje s označením VarioLF3/2. Tato tramvaj, která na první pohled připomíná tříčlánkovou nízkopodlažní tramvaj VarioLF3, je určená pro provoz na městských a rychlodrážních tratích. Kolejové vozidlo, konstruované pro obousměrný provoz, se skládá ze tří článků nesených čtyřmi podvozky. Spojení článků je kloubové, přičemž klouby jsou umístěny nad dvěma středními podvozky. Všechny dveřní vstupy mezi podvozky vozidla mají sníženou podlahu. Vario LF3/2 nahrazuje starší typ obousměrné tramvaje KT8D5, který Dopravní podnik hojně využíval například pro přepravu cestujících ve ztížených podmínkách výstavby a rekonstrukce tramvajové tratě podél ulice Místecké.

Tramvaj Vario LF2

Tramvaj Vario LF2

Základní technické údaje

Délka skříně22 600 mm
Šířka skříně2 480 mm
Vzdálenost otočných čepů2 x 7 500 mm
Rozvor podvozků1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu31 500 kg
Maximální rychlost65 km/hod
Počet míst k sezení/stání46/94

 

Vario LF2 je další z typové řady nízkopodlažních tramvají Vario LF. Dvoučlánkové vozidlo se třemi hnacími podvozky a sníženou podlahou vstupů mezi podvozky bylo představeno veřejnosti na výstavě Czech Raildays v červnu 2007. O měsíc později bylo zařazeno do běžného provozu.

Tramvaj Vario LF3

Základní technické údaje

Délka skříně30 100 mm
Šířka skříně2 500 mm
Vzdálenost otočných čepů3 x 7 500 mm
Rozvor podvozků1 900 mm
Hmotnost prázdného vozu38 000 kg
Maximální rychlost65 km/hod
Počet míst k sezení/stání61/168

 

Tříčlánková nízkopodlažní tramvaj s osmi nápravami, shodné koncepce jako osvědčené tramvaje KT8D5. Na vozidle jsou ve velké míře použita konstrukční řešení z kratšího „sourozence" – tramvaje Vario LFR.E. Vario LF3 bylo poprvé představeno na výstavě Czech Raildays v červnu 2006. Před výstavou vůz úspěšně prošel množstvím technických zkoušek a ujel potřebný počet kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících. V srpnu 2006 jezdil na ostravských tratích ve zkušebním provozu s cestujícími a v říjnu 2006 byl zařazen do pravidelného provozu. Další vůz slouží v ostravské MHD od roku 2007.