Solaris Trollino 18AC patří k unifikované řadě trolejbusů Solaris Trollino a stejně jako jeho menší 12 a 15metroví "kolegové" je výsledkem spolupráce Dopravního podniku Ostrava a.s. se společností Solaris Bus&Coach a firmou Cegelec.
Nízkopodlažní trolejbus SOLARIS TROLLINO 18 AC s alternativním pohonem – dieselagregátem je první článkový trolejbus vycházející z inovované karoserie tzv. III. generace Solaris.
Kvalitu jízdního komfortu tohoto vozidla vytváří nejen interiér vozidla navržený firmou Fischundvogel Design, ale také vícemotorový elektrický pohon, který emituje o 10 až 15 dB hluku méně než tradiční spalovací motor. Elektrický pohon a výzbroj jsou instalovány v motorové komoře a částečně také na střeše vozidla.
Základem pohonu vozidla je moderní a spolehlivý 6pólový trakční asynchronní motor firmy Pragoimex s vysokým kroutícím momentem při relativně nízkých otáčkách. Pro alternativní pohon byl zvolen dieselagregát o výkonu 100 kW, který dává trolejbusu velmi praktickou nezávislost na trolejovém vedení.