Kloubový nízkopodlažní autobus se čtyřdveřovou samonosnou karoserií.
 Výrobce: Solaris Bus & Coach Sp. z o. o.
 Elektrická trakční výzbroj: Cegelec, a.s.
 Trakční motor a zástavba elektrovýzbroje: Dopravní podnik Ostrava a.s.
Technický popis
| Základní údaje | Trollino 18AC | 
|---|---|
| délka/výška/šířka [mm] | 18 000/3 450/2 550 | 
| vnitřní světlá výška [mm] | 2 370 | 
| převis přední/zadní [mm] | 2 700/3 400 | 
| nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] | 7/7 | 
| hmotnost pohotovostní/celková [kg] | 19 700/28 000 | 
| rozvor náprav [mm] | 5 130/6 770 | 
| průměr zatáčení [m] | 23,2 | 
| max. rychlost [km/hod] | 70 | 
| Pohonný systém | |
|---|---|
| trakční motor | asynchronní 6pólový Pragoimex | 
| výkon [kW] | 250 | 
| záložní pohon | dieselagregát Kirch APU 100 | 
| trakční výzbroj | TV Europulse s IGBT prvky, CEGELEC | 
| trakční měnič | SMTK 10M, CEGELEC | 
| sběrače | poloautomatické | 
| Podvozek | |
|---|---|
| přední náprava | ZF RL 85A tuhá, stabilizátor přední nápravy | 
| střední náprava | ZF AVN 132 | 
| hnací náprava | ZF AV 132 | 
| řízení | ZF Servocom 8098, regulace výšky a sklonu volantu a přístrojové desky | 
| provozní brzda | elektrodynamická ovládaná brzdovým pedálem | 
| havarijní brzda | vzduchová, dvouokruhová, kotoučové brzdy Knorr na všech kolech, ABS/ASR, ovládaná brzdovým pedálem | 
| zajišťovací brzda | kotoučová, pružinová, působí na kola střední a zadní nápravy | 
| zastávková brzda | kotoučová, působí na kola střední a zadní nápravy | 
| pérování | pneumatické s kneelingem možností spuštění pravé strany o cca 70 mm a zdvih pro maximální jízdní výšku o cca 60 mm | 
| centrální mazání | Vogel KBS1 s autodiagnózou | 
| Karoserie | |
|---|---|
| konstrukce skeletu | samonosná konstrukce svařená z profilů z nerezové oceli, oplechování bočních stěn z nerezové oceli a hliníkových panelů | 
| ochrana proti korozi | konstrukce skeletu z nerezové ocelí, ošetřena vosky, vnější panely spojované lepením | 
| uspořádání dveří | čtvery dvoukřídlé dveře | 
| šířka dveří 1./2./3./4. [mm] | 1 350/1 350/1 350/1 350 | 
| výška nástupní hrany u 1. a 2. dveří/s kneelingem [mm] | 320/260 | 
| výška nástupní hrany u 3. a 4. dveří/s kneelingem [mm] | 340/280 | 
| rampa pro imobilní | mechanicky ovládaná ve 2. dveřích | 
| míst k sezení/stání | 45/83 | 
| střešní okna | elektrické Happich 3x | 
| ventilátory | dvousměrné G&C (tlakovo-odsávací) 2x | 
| topení prostoru cestujících | 4 elektrické topení, dvoustupňové | 


 
						
												