Technický popis • Nákres (I. generace) • Nákres (III. generace)
Nízkopodlažní trolejbusy Solaris Trollino jsou výsledkem spolupráce firmy Solaris Bus & Coach Sp. z o. o., Cegelec, a.s. a Dopravního podniku Ostrava a.s. Trolejbusy jsou montovány v unifikované řadě s autobusy Solaris Urbino zástavbou elektrické výzbroje do karosérií polského výrobce autobusů v dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. Tato moderní vozidla slouží v trolejbusové dopravě v České republice i zahraničí. Jejich hlavní výhodou je plná nízkopodlažnost (s výklopnou plošinou umožňují nástup do vozidla bez jakýchkoliv bariér), použití nerezové oceli a plechů, moderní elektrická výzbroj a osvědčený kneelingový systém snižování nástupní strany při nástupu a výstupu cestujících.
Po úspěšném zkušebním provozu završeném získáním homologace pro provoz trolejbusu s tradiční stejnosměrnou výzbrojí Solaris Trollino 12DC bylo přistoupeno k vývoji a výrobě verze s nejmodernější střídavou trakční výzbrojí a asynchronním motorem.
Solaris 12 AC je dvounápravový nízkopodlažní trolejbus pro stejnosměrné napájecí napětí a s moderní střídavou elektrickou trakční výzbrojí TV EUROPULSE firmy Cegelec, a.s. Trolejbus je maximálně unifikován s autobusem řady Solaris Urbino 12. Základem je samonosná, třídveřová karoserie z nerezových profilů a nerezového ocelového plechu.Vedle karoserie je kompletně převzata také elektrovýzbroj 24 V a pneumatické zařízení.
Použitý motor TAM 1009 C je třífázový asynchronní trakční motor s výkonem 175 kW s kotvou nakrátko a minimálními nároky na údržbu. Výrobcem motoru je Dopravní podnik Ostrava, který při vývoji a výrobě zužitkoval bohaté zkušenosti při údržbě trakčních motorů pro tramvaje a trolejbusy. Pro dobíjení baterie, napájení sítě 24 V, pohon kompresoru a servořízení (napájené ze sítě 3 x 400V/50 Hz) slouží statický měnič řady SMTK (CEGELEC). Frekvenční regulaci asynchronního motoru a rekuperaci zajišťuje střídač, který je společně se statickým měničem a motorem pohánějícím zadní nápravu upevněn na karoserii (v tzv. motorové věži).
Trolejbus je vybaven pneumatickým pérováním ECAS Wabco, doplněný hydraulickými tlumiči. Hydraulické servořízení ZF Servocom s vlastním zdrojem tlakového oleje umožňuje lehké ovládání řízení. Vozidlo je dále vybaveno nezávislou elektrodynamickou brzdou s rekuperací, s dobržďováním vzduchovou brzdou se systémem ABS.
Čelní okno je jednodílné sférické se sníženou linií na pravé straně. Komfortní kabina řidiče, vyhřívání obou křídel předních dveří a snížení pravé přední linie čelního okna, umožňující lepší výhled na osoby malého vzrůstu.