Téměř čtyři desítky účastníků z nejrůznějších firem celé republiky se zúčastnily druhého ročníku akce Otevřené setkání Dopravního podniku Ostrava (DPO) s dodavateli. Cílem setkání, které proběhlo 14. listopadu 2023 v hotelu Mercure v centru Ostravy, bylo vyjádřit a deklarovat otevřenost a transparentnost průběhu veřejných zakázek organizovaných dopravcem.
Součástí otevřeného setkání byla série přednášek a moderovaná diskuze za účasti ředitele nákupu a investic DPO Michala Otavy. Tématem byl například otevřený přístup v oblasti nákupů dle zákona o veřejných zakázkách, jeho aktualizace nebo představení hlavních aspektů interního systému nákupů DPO. Hostem akce byl i náměstek primátora pro resort investice a doprava Břetislav Riger, nebo Matúš Holubkovič z advokátní kanceláře Havel & Partners.
„Chceme deklarovat, že naše výběrová řízení jsou otevřená pro každého. Stojíme o to, aby o naše zakázky usilovalo co nejvíce subjektů za spravedlivých podmínek. Zpětnou vazbu od dodavatelů vnímáme jako cenný přínos, proto součástí akce byla i otevřená diskuze s dodavateli,“ uvádí Michal Otava, ředitel nákupu a investic DPO a dodává: „Otevřené setkání s dodavateli je součástí celé série opatření, kterými transparentnost deklarujeme. Za sebou už máme digitalizaci výběrových řízení, spolupráci s administrátory z řad renomovaných advokátních kanceláří, jejichž právníci jsou členy České advokátní komory, nebo neustálé zdokonalovaní vnitřních kontrolních a kompetenčních procesů.“
Břetislav Riger, náměstek primátora pro dopravu a investice doplňuje: „Oceňujeme, že dopravní podnik tímto způsobem dokazuje otevřenost a transparentnost. Jedině transparentní DPO může být spolehlivým partnerem města Ostravy. Vnímáme to jako krok posilující vzájemnou důvěru.“
Otevřené setkání chce dopravce pořádat pravidelně. Další plánuje na podzim 2024.