"osmička"
Reprezentuje sérii vozů čísel 27 až 47
Rok výroby 1958
Výrobce:
Závody V. I. Lenina n.p., Elektrotechnická továrna Doudlevce, Plzeň-Doudlevce
Výrobní číslo: 302/358
Délka vozu | 10 700 mm |
Šířka vozu | 2 500 mm |
Výška vozu | 3 300 mm |
Rozvor náprav | 5 200 mm |
Hmotnost prázdného vozu | 9 960 kg |
Počet míst k sezení/stání | 20/47 |
Typ trakčního motoru | AL 2943 rN |
Výkon motoru hodinový/trvalý | 110 kW/100 kW |
Škoda 8 Tr je dvounápravový trolejbus třídveřového provedení se samonosnou celokovovou karosérií a usměrněným pohybem cestujících při nástupu zadními dveřmi a dvouslužném provozu s průvodčím. Čalouněná sedadla jsou kombinovaného uspořádání, zadní plošina je bez sedadel. Elektrická výzbroj je nesamočinná, stykačová s odporovou regulací a odporníky situovanými pod podlahou.
Bohužel se počátkem osmdesátých let nepodařilo v ostravském dopravním podniku trolejbus typu 8 Tr zachovat, ač byl vůz číslo 29 k tomuto účelu vyčleněn. Proto je nyní tento typ ve sbírce historických vozidel zastoupen původně gottwaldovským vozem evidenčního čísla 32 ze stejné (šesté) výrobní série, jako ostravský vůz číslo 29, jehož číslo nyní nese. V Gottwaldově byl tento trolejbus v provozu od roku 1958 do svého vyřazení v roce 1974. Poté byl odprodán a dvě desítky let sloužil na soukromém pozemku v Trnavě u Slušovic jako dílna a sklad. V roce 1996 byl převezen do Ostravy, a v trolejbusových dílnách Dopravního podniku Ostrava a.s. začali s jeho rozsáhlou a důkladnou opravou s cílem uvedení vozidla do provozního stavu ostravských „osmiček“ z první poloviny šedesátých let. Náročná rozsáhlá renovace v dílnách trolejbusové provozovny Dopravního podniku Ostrava byla dokončena v roce 1998, tehdy byl vůz opatřen nátěrem odpovídajícímu trolejbusům Tatra. Ke změně vzhledu vozidla došlo v roce 2016, kdy byl jeho nátěr upraven do období počátku šedesátých let, v té době byly v Ostravě „osmičky“ provozovány s přívěsy.