Solaris Urbino 12 electric

Základní technické údaje

Délka12 000 mm
Šířka2 550 mm
Výška3 300 mm
Rozvor náprav5 900 
Provozní hmotnost12 830 kg
Trakční baterieSolaris High Power – LiOn
Celková kapacita trakční baterie138 Ah
Elektrická výzbrojZF CeTrax
Max. jmenovitý výkon300 kW
Počet míst sezení/stání28/57 (5 osob/m2)

 

Autobus Solaris Urbino 12 electric je dvounápravové nízkopodlažní vozidlo s nezávislým elektrickým pohonem, jehož základem je samonosná třídveřová karosérie. Pohon vozidla zajištěn pomocí trakčního měniče s kapalinou chlazeného synchronního trakčního motoru o výkonu 300 kW. Zdrojem energie jsou použity trakční baterie High Power LiOn v počtu 2 modulů.

Vozidla mají vyklápěcí plošinou u 2. dveří se dvěma místy pro invalidní vozík nebo kočárek, automatickou klimatizaci pro cestující i kabinu řidiče, USB porty pro nabíjení mobilních zařízení, informační panely po stranách vozidla a LCD monitory v rostoru pro cestující. K výbavě patří bezpečnostní kamery v salónu pro cestující, parkovací a kolizní kamery.

Autobus Solaris Urbino 18 CNG

Základní technické údaje

Délka18 000 mm
Šířka2 550 mm
Výška3 250 mm
Rozvor náprav5 900 mm/6 000 mm
Provozní hmotnost17 170 kg
Počet míst k sezení/stání43/97 (5 osob/m2)
Minimální výška podlahy320 mm
Maximální povolená rychlost80 km/hod
MotorCummins ISLGE6 320
Výkon235 kW
PřevodovkaVoith Diwa 864.6

 

 Virtuální prohlídka vozu 

Autobusy Solaris Urbino 18 CNG IV. generace jsou nízkopodlažní dvoučlánková kloubové autobusy panelové konstrukce. Jsou vybaveny automatickou převodovkou VOITH Diwa, motorem Cummins s výkonem 235 kW při 2 000 ot/min, zdvihovým objemem 8 880 cm3. Motor splňuje podmínky normy EURO VI. Vozidla mají vyklápěcí plošinou u 2. dveří se dvěma místy pro invalidní vozík nebo kočárek, automatickou klimatizaci pro cestující i kabinu řidiče, USB porty pro nabíjení mobilních zařízení, informační panely po stranách vozidla a LCD monitory v prostoru pro cestující. K výbavě patří bezpečnostní kamery v salónu pro cestující, parkovací a kolizní kamery. Palivo, stlačený zemní plyn, je v pěti nádobách na střeše vozidla o celkové kapacitě 5x375 l.

Autobus Scania Unvi Urbis DD CNG

Základní technické údaje

Délka12 300 mm
Šířka2 550 mm
Výška4 000 mm
Rozvor náprav6 470 mm
Provozní hmotnost13 695 kg
Počet míst k sezení68
Maximální rychlost80 km/hod
MotorScania OC09 106
Zdvihový objem9 291 cm3
Výkon235 kW

 

Dva nové dvoupodlažní autobusy s pohonem na CNG z produkce společnosti Scania, se po všech nezbytných úpravách zařadily do vozového parku Dopravnímu podniku Ostrava. Ten se tak stane vůbec prvním městským dopravcem v České republice, který bude dvoupodlažní autobusy provozovat na běžné lince.

Doubledeckery jsou čtyři metry vysoké, mají klimatizované spodní podlaží, včetně stanoviště řidiče. Jsou vybavené mechanickou plošinou pro invalidní vozík a Wi-Fi připojením v obou podlažích.

 Virtuální prohlídka vozu 

 

Autobus Scania Unvi Urbis DD CNG
Autobus Scania Unvi Urbis DD CNG
Elektrobus EKOVA Electron 12

Základní technické údaje

Délka11 980 mm
Šířka2 550 mm
Výška3 270 mm
Počet dveří3
Maximální celková hmotnost18 500 kg
Počet míst k sezení/stání29/58 (5 osob/m2)
Počet míst pro invalidní vozík2
Trakční akumulátoryLion LTO, 2 x 43kWh

 

První elektrobus s ultra rychlým nabíjením ve standardu OppCharge v České republice a na Slovensku. 100% nízkopodlažní, plně elektrický, klimatizovaný autobus vyrobený společností EKOVA ELECTRIC.

Elektrobus EKOVA Electron 12
Elektrobus EKOVA Electron 12

Základní technické údaje

Délka11 980 mm
Šířka2 550 mm
Výška3 270 mm
Rozvor náprav5 940 mm
Maximální celková hmotnost18 000 kg
Motor synchronníLSM280-3400
Výkon motoru155 kW
Trakční akumulátoryLiOn NMCl
Dojezd140 km
Počet míst k sezení/stání29/59 (5 osob/m2)

 

Dvanáctimetrový plně nízkopodlažní elektrický autobus vyrobený společností EKOVA ELECTRIC. Vůz je vybaven centrálním synchronním motorem LSM280-3400 o výkonu 155 kW. Kapacita trakčních akumulátorů činí 60 Ah (1 sada), přičemž ve vozidle je umístěno 5 sad po 37,8 kWh. Dojezd vozidla na baterie činí 140 km, při zapnutí elektrického vytápění 100 km. Doba potřebná na dobití baterií je 5 hodin. Salón pro cestující i kabina řidiče jsou klimatizovány.

Rošero - P First FCLLI 80 EL

Základní technické údaje

Délka8 040 mm
Šířka2 350 mm
Výška3 092 mm
Rozvor náprav4 750 mm
Maximální celková hmotnost7 200 kg
Počet míst k sezení/stání13/15 (5 osob/m2)
Typ motoruelektrický
Výkon motoru100 kW
AkumulátoryLi-Pol
Dojezd190 km

 

Tři elektrominibusy Rošero - P First FCCLLI 80 EL z produkce slovenské společnosti Rošero ze Spišské Nové Vsi dodala firma ZLINER s.r.o. Elektrominibusy jsou postaveny na podvozku IVECO, vybaveny klimatizací pro cestující i řidiče, USB přípojkami pro dobíjení mobilních telefonů a jedním místem pro invalidní vozík nebo kočárek. Celková kapacita elektrominibusu je 26 míst. Elektrominibusy jsou určeny pro obsluhu lokalit, kde svými rozměry a kompaktností vyhovují omezeným podmínkám provozu vozidel veřejné dopravy.