Colors: Blue Color

Od soboty 17. srpna obnovuje Dopravní podnik Ostrava (DPO) tramvajový provoz na ulici 28. října před Domem kultury města Ostravy. Od začátku letních prázdnin tam probíhala modernizace tramvajové trati a zastávek. V úseku dlouhém přes 400 metrů dvoukolejně je teď unikátní provedení pevné jízdní dráhy, která zajistí tišší provoz tramvají. Nové je i vybavení tramvajových zastávek Krajský úřad a Dům energetiky.

Modernizace tramvajové trati na ulici 28. října před Domem kultury města Ostravy a estetizace zastávky Karolina. Dvě stavby Dopravního podniku Ostrava (DPO), které spolu s rekonstrukcí parovodu na ul. Nádražní ovlivní letní MHD v Ostravě, a to zejména na páteřní trase směrem do centra. Od začátku července budou v daných úsecích silniční uzavírky a výluky v tramvajovém provozu. Například tramvaje mezi Porubou a centrem budou odkláněny přes Vítkovice.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) uzavřel nové smlouvy pro úklid interiéru všech vozidel a zavedl rozšířené služby čištění MHD. Například u tramvají je nově od května měsíčně zdvojnásoben počet tzv. kompletních úklidů. Nově probíhá každých 10 dní, stejně jako u autobusů a trolejbusů. Vozidla DPO jsou pod kontrolou manažerů čistoty, zaměstnanců DPO, kteří denně dohlížejí jak na běžný, tak i na vyšší stupeň úklidu vozidla.

656 zkontrolovaných cestujících v celkem 58 spojích, a z toho 126 vyloučených pasažérů za nedodržování přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku 31. května na sobotu 1. června 2024. Noční akce probíhala na trolejbusových a tramvajových linkách v centru města.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) posílil během hokejového mistrovství v Ostravě od 10. do 23. května dopravu ve městě speciální linkou, posilovými spoji a přednostním nasazením velkokapacitních vozidel. Nabídl fanouškům i speciální sedmidenní hokejovou jízdenku za zvýhodněnou cenu 250 korun, o kterou byl velký zájem. Přes aplikaci MojeDPO bylo zakoupeno 1 155 kusů. Společně s prodejem ostatních druhů jízdného byl propočtem nárůst cestujících během šampionátu odhadem 15 procent.