Kloubový nízkopodlažní autobus se čtyřdveřovou samonosnou karoserií.
Výrobce: Solaris Bus & Coach Sp. z o. o.
Elektrická trakční výzbroj: Cegelec, a.s.
Trakční motor a zástavba elektrovýzbroje: Dopravní podnik Ostrava a.s.
Technický popis
Základní údaje | Trollino 18AC |
---|---|
délka/výška/šířka [mm] | 18 000/3 450/2 550 |
vnitřní světlá výška [mm] | 2 370 |
převis přední/zadní [mm] | 2 700/3 400 |
nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] | 7/7 |
hmotnost pohotovostní/celková [kg] | 19 700/28 000 |
rozvor náprav [mm] | 5 130/6 770 |
průměr zatáčení [m] | 23,2 |
max. rychlost [km/hod] | 70 |
Pohonný systém | |
---|---|
trakční motor | asynchronní 6pólový Pragoimex |
výkon [kW] | 250 |
záložní pohon | dieselagregát Kirch APU 100 |
trakční výzbroj | TV Europulse s IGBT prvky, CEGELEC |
trakční měnič | SMTK 10M, CEGELEC |
sběrače | poloautomatické |
Podvozek | |
---|---|
přední náprava | ZF RL 85A tuhá, stabilizátor přední nápravy |
střední náprava | ZF AVN 132 |
hnací náprava | ZF AV 132 |
řízení | ZF Servocom 8098, regulace výšky a sklonu volantu a přístrojové desky |
provozní brzda | elektrodynamická ovládaná brzdovým pedálem |
havarijní brzda | vzduchová, dvouokruhová, kotoučové brzdy Knorr na všech kolech, ABS/ASR, ovládaná brzdovým pedálem |
zajišťovací brzda | kotoučová, pružinová, působí na kola střední a zadní nápravy |
zastávková brzda | kotoučová, působí na kola střední a zadní nápravy |
pérování | pneumatické s kneelingem možností spuštění pravé strany o cca 70 mm a zdvih pro maximální jízdní výšku o cca 60 mm |
centrální mazání | Vogel KBS1 s autodiagnózou |
Karoserie | |
---|---|
konstrukce skeletu | samonosná konstrukce svařená z profilů z nerezové oceli, oplechování bočních stěn z nerezové oceli a hliníkových panelů |
ochrana proti korozi | konstrukce skeletu z nerezové ocelí, ošetřena vosky, vnější panely spojované lepením |
uspořádání dveří | čtvery dvoukřídlé dveře |
šířka dveří 1./2./3./4. [mm] | 1 350/1 350/1 350/1 350 |
výška nástupní hrany u 1. a 2. dveří/s kneelingem [mm] | 320/260 |
výška nástupní hrany u 3. a 4. dveří/s kneelingem [mm] | 340/280 |
rampa pro imobilní | mechanicky ovládaná ve 2. dveřích |
míst k sezení/stání | 45/83 |
střešní okna | elektrické Happich 3x |
ventilátory | dvousměrné G&C (tlakovo-odsávací) 2x |
topení prostoru cestujících | 4 elektrické topení, dvoustupňové |