Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

Trolejbusy

Trolejbus Škoda 27 Tr Solaris

Škoda 27 Tr Solaris

Je 18metrová nízkopodlažní kloubová varianta vozu polského výrobce se zabudovanou výzbrojí z dílen Škoda Electric a.s. Nejnovějších 6 vozů zařazených do provozu v létě roku 2015 je vybaveno superkapacitory stejně jako nejnovější vozy Škoda 26 Tr Solaris. Vozy byly zakoupeny z dotace Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 18 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 450 mm  •  Rozvor náprav: 5 130/6 770 mm  •  Celková max. hmotnost: 28 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 50/117  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 65 km/hod

 
 

Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris

Škoda 26 Tr Solaris

Nízkopodlažní trolejbus postavený na základě 12metrové vozové skříně polského výrobce Solaris Bus & Coach a osazený elektrickou výzbrojí Škoda Elektric a.s. Nejnovějších 6 vozů zařazených do provozu na jaře roku 2015 je vybaveno superkapacitory. Toto zařízení slouží k ukládání energie vyráběné rekuperací. Superkapacitní kondenzátory tuto rekuperovanou energii shromažďují, a následně využívají při rozjezdu vozidla. Trolejbusy byly zakoupeny v rámci projektu "Renovace vozového parku drážních vozidel" z dotace Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 12 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 490 mm  •  Rozvor náprav: 5 900 mm  •  Celková max. hmotnost: 18 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 34/68  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus SOR TNB 18

SOR TNB 18

SOR TNB 18 je plně nízkopodlažní článkový trolejbus postavený na základě autobusového skeletu SOR BN 18 CITY. Vůz byl zkompletován v ostravské trolejbusové vozovně na přelomu roku 2009 a 2010. Na první zkušební jízdy vyjel v březnu 2010, do provozu s cestujícími byl poprvé zařazen v srpnu 2010.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 18 750 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 400 mm  •  Rozvor náprav: 6 180/6 570 mm  •  Celková hmotnost: 27 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 47/117  •  Výška nástupní hrany: 320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus SOR TNB 12

SOR TNB 12

Za základ konstrukce 12metrového nízkopodlažního trolejbusu tentokrát slouží čtyřdveřová vozová skříň shodná s autobusy SOR NB 12 z produkce fy SOR Libchavy spol. s r.o. Vůz je poháněn 175kilowatovým motorem s trakční výzbrojí Cegelec. V ostravské MHD slouží cestujícím od února roku 2010 jeden trolejbus tohoto typu.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 12 180 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 400 mm  •  Rozvor náprav: 6 180 mm  •  Celková max. hmotnost: 17 300 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 28/58  •  Výška nástupní hrany: 320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus SOR TN 12C

SOR TN 12C

Dvanáctimetrový, částečně nízkopodlažní trolejbus vznikl zástavbou moderní elektrické výzbroje do původně autobusové karoserie ve zdejších dílnách trolejbusové vozovny na Sokolské ulici v Ostravě. Zkušenosti zaměstnanců Dopravního podniku s podobnými projekty se projevily v rekordně krátkém zprovoznění tohoto vozidla. Přibližně jeden měsíc stačil na to, aby vozidlo uvedli do pohybu.

Technický popisNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 11 790 mm  •  Šířka: 2 525 mm  •  Výška: 3 300 mm  •  Rozvor náprav: 6 180 mm  •  Celková max. hmotnost: 16 500 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 34/64  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 65 km/hod

Trolejbus Solaris Trollino 18AC

Solaris Trollino 18 AC

Vůz s ev. číslem 3801 je na trolejbusové linky zařazován od března 2006. Nízkopodlažní článkový trolejbus vychází z inovované karoserie tzv. III. generace Solaris. Je mimo elektrický pohon vybaven i alternativním pohonem – dieselagregátem, který mu dává praktickou nezávislost na trakčním vedení.

Technický popisKonstrukceNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 18 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 450 mm  •  Rozvor náprav: 5 130/6 770 mm  •  Celková max. hmotnost: 28 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 45/83  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus Solaris Trollino 15AC

Solaris Trollino 15 AC

Stejně jako vozy Solaris Trollino 12 AC vycházejí z konstrukce autobusů Solaris, v tomto případě z 15metrové verze. První trolejbus Solaris Trollino 15 AC byl do provozu zařazen v dubnu roku 2003 jako první 15metrový nízkopodlažní trolejbus na světě. V současné době slouží cestujícím v Ostravě čtyři vozidla tohoto typu.

Technický popisKonstrukceNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 14 590 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 300 mm  •  Rozvor náprav: 6 800/1 690 mm  •  Celková max. hmotnost: 25 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 40-46/98-120  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus Solaris Trollino 12AC

Solaris Trollino 12 AC

Konstrukce nízkopodlažních trolejbusů Solaris Trollino 12 AC vychází z dvanáctimetrových autobusů Solaris Urbino polského výrobce Solaris Bus & Coach. První trolejbus Solaris Trollino 12 AC byl zařazen do provozu v roce 2003.

Technický popisKonstrukceNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 12 000 mm  •  Šířka: 2 550 mm  •  Výška: 3 300 mm  •  Rozvor náprav: 5 900 mm  •  Celková max. hmotnost: 18 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 28-34/56-68  •  Výška nástupní hrany: 340/320 mm  •  Max. rychlost: 70 km/hod

 

Trolejbus Škoda 21 Tr

Škoda 21 Tr

První nízkopodlažní trolejbus Škoda 21 Tr byl do provozu v Ostravě zařazen v roce 1997. V současné době jezdí v Ostravě 11 vozidel typu Škoda 21 Tr.

Technický popisŠkoda 21 Tr v ostravské MHDNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 11 760 mm  •  Šířka: 2 500 mm  •  Výška: 3 365 mm  •  Rozvor náprav: 5 700 mm  •  Celková max. hmotnost: 16 900 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 26/60  •  Výška nástupní hrany: 345/275 mm  •  Max. rychlost: 65 km/hod

 

Trolejbus Škoda 15 Tr

Škoda 15 Tr

Tento typ článkového trolejbusu výrobeného Škodou Plzeň, závod Ostrov nad Ohří byl nakupován v letech 1989 až 1994. V současné době slouží cestujícím v Ostravě 2 trolejbusy Škoda 15 Tr.

Technický popisŠkoda 15 Tr v ostravské MHDNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 17 720 mm  •  Šířka: 2 500 mm  •  Výška: 3 410 mm  •  Rozvor náprav: 5 420/6 380 mm  •  Celková max. hmotnost: 26 600 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 44/106  •  Výška podlahy: 750 mm  •  Max. rychlost: 65 km/hod

 

Trolejbus Škoda 14 Tr

Škoda 14 Tr

Trolejbusy Škoda 14 Tr, které vyráběla Škoda Plzeň, závod Ostrov nad Ohří, byly do ostravské MHD zařazovány v letech 1984 až 1996. V současné době jsou trolejbusy Škoda 14 Tr postupně nahrazovány modernějšími nízkopodlažními trolejbusy.

Technický popisŠkoda 14 Tr v ostravské MHDNákres

 

Základní technické údaje
Délka: 11 340 mm  •  Šířka: 2 500 mm  •  Výška: 3 410 mm  •  Rozvor náprav: 5 420 mm  •  Celková max. hmotnost: 16 000 kg  •  Počet míst k sezení/stání: 29/51  •  Výška podlahy: 750 mm  •  Max. rychlost: 65 km/hod

 

(počty vozidel jsou z dubna 2016)

Jste zde: O nás Vozový park Trolejbusy