Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

SOR TNB 18

Trolejbus SOR TNB 18

Třínápravový článkový nízkopodlažní trolejbus s pětidveřovou karoserií.
Výrobce: SOR Libchavy spol. s.r.o
Elektrická trakční výzbroj: Cegelec, a.s.
Trakční motor: Pragoimex a.s.
Zástavba elektrovýzbroje: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Technický popis

Základní údaje SOR TNB 18
délka/výška/šířka [mm] 18 750/3 400/2 550
převis přední/zadní [mm] 2 470/3 530
nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] 7/7
hmotnost prázdného trolejbusu [kg] 15 800
hmotnost plně obsazeného trolejbusu [kg] 27 000
rozvor náprav [mm] 6 180/6570
obrysový průměr otáčení [m] 24
max. rychlost [km/hod] 70

 

Pohonný systém  
trakční motor TAM 1056 C6B, asynchronní 6pólový, Pragoimex a.s.
výkon [kW] 250
trakční měnič Cegelec a.s CAC 201FN - 750 VDC, 500 A

 

Podvozek  
přední náprava SOR
střední náprava portálová nehnaná VOITH BDA 115
zadní náprava Hnací, portálová, jednostupňová, tuhá VOITH BRA 132 DC80
řízení RBL C 500V, hydraulické
provozní brzda elektrodynamická, působící na kola hnací nápravy s dobržděním vzduchovou brzdou.
havarijní brzda vzduchová, dvouokruhová brzdová soustava s brzdičem přívěsu pro brzdění zadního článku. Jeden okruh působící na kola přední nápravy, druhý na kola střední nápravy. Brzdy jsou kotoučové, vybavené ABS/ASR.
nouzová brzda jeden okruh havarijní brzdy
zajišťovací brzda mechanická, kotoučová, pružinová, působící na kola střední a zadní nápravy
zastávková brzda mechanická, kotoučová. Působí automaticky při otevření dveří na brzdy střední a zadní nápravy
vypružení Pneumatické s tříbodovou elektronickou regulací světlé výšky ECAS od firmy Wabco. Na přední nápravě 2 vlnovcové pružiny, 2 teleskopické tlumiče. Na střední a zadní nápravě 4 vlnovcové pružiny, 4 teleskopické tlumiče

 

Karoserie  
konstrukce skeletu Panelová, polonosná, skelet z ocelových uzavřených profilů svařený s rámem podvozku, Obložení karoserie z polyesterových laminátů a speciálních plechů. Vybrané spodní části skeletu jsou z nerezové oceli. Články karoserie jsou spojeny kloubem SOR.
uspořádání dveří čtyři dvoukřídlé jedny jednokřídlé
šířka dveří 1./2./3./4./5. [mm] 860/1 200/1 200/1 200/1 200
nástupní výška [mm] 320
nástupní výška při snížení podvozku [mm] 240
míst k sezení/stání 47/115
topení Vytápění prostoru pro cestující teplovodním topením. Elektrický boiler o výkonu 36,9 kW