Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

SOR TNB 12

Trolejbus SOR TNB 12

Dvounápravový nízkopodlažní trolejbus se čtyřdveřovou karoserií.
Výrobce: SOR Libchavy spol. s.r.o
Elektrická trakční výzbroj: Cegelec, a.s.
Trakční motor: Pragoimex a.s.
Zástavba elektrovýzbroje: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Technický popis

Základní údaje SOR TNB 12
délka/výška/šířka [mm] 12 180/3 400/2 550
převis přední/zadní [mm] 2 470/3 530
nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] 7/7
hmotnost prázdného trolejbusu [kg] 10 800
hmotnost plně obsazeného trolejbusu [kg] 17 300
rozvor náprav [mm] 6 180
obrysový průměr zatáčení [m] 24
max. rychlost [km/hod] 70

 

Pohonný systém  
trakční motor TAM 1050 C6B, asynchronní 6pólový, Pragoimex a.s.
výkon [kW] 175
trakční měnič Cegelec a.s CAC 250NF - 750 VDC, 400 A

 

Podvozek  
přední náprava SOR
zadní náprava Hnací, portálová, jednostupňová, tuhá VOITH BRA 132 DC80
řízení RBL C 500V, hydraulické
provozní brzda elektrodynamická, působící, na kola hnací nápravy s dobržděním vzduchovou brzdou
havarijní brzda Vzduchová, dvouokruhová brzdová soustava. Jeden okruh působící na kola přední nápravy, druhý na kola zadní nápravy. Brzdy jsou kotoučové, vybavené ABS/ASR.
nouzová brzda jeden okruh havarijní brzdy
zajišťovací brzda mechanická, kotoučová, pružinová, působící na kola zadní nápravy
zastávková brzda mechanická, kotoučová. Působí automaticky při otevření dveří
vypružení Pneumatické s tříbodovou elektronickou regulací světlé výšky ECAS od firmy Wabco. Na přední nápravě 2 vlnovcové pružiny, 2 teleskopické tlumiče. Na zadní nápravě 4 vlnovcové pružiny, 4 teleskopické tlumiče

 

Karoserie  
konstrukce skeletu Panelová, polonosná, skelet z ocelových uzavřených profilů svařený s rámem podvozku.Obložení karoserie z polyesterových laminátů a speciálních plechů. Vybrané spodní části skeletu jsou z nerezové oceli.
uspořádání dveří troje dvoukřídlé jedny jednokřídlé
šířka dveří 1./2./3./4. [mm] 860/1 200/1 200/1 200
nástupní výška [mm] 320
nástupní výška při snížení podvozku [mm] 240
míst k sezení/stání 28/58
topení Vytápění prostoru pro cestující teplovodním topením. Elektrický boiler o výkonu 28,8 kW