Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

SOR TN 12C

Trolejbus SOR TN 12C

Dvounápravový částečně nízkopodlažní trolejbus se čtyřdveřovou karoserií.
Výrobce: SOR Libchavy spol. s.r.o
Elektrická trakční výzbroj: Cegelec, a.s.
Trakční motor: Pragoimex a.s.
Zástavba elektrovýzbroje: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Technický popis

Základní údaje SOR TN 12C
délka/výška/šířka [mm] 11 790/3 300/2 525
převis přední/zadní [mm] 2 350/3 260
nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] 9/7
hmotnost provozní/maximální[kg] 9 600/16 500
rozvor náprav [mm] 6 180
vnější obrysový poloměr [mm] 11 100
max. rychlost [km/hod] 65

 

Pohonný systém  
trakční motor TAM 1050 C6B, asynchronní 6pólový, Pragoimex
výkon [kW] 175
trakční výzbroj TV Europulse s IGBT prvky, CEGELEC
statický měnič SMTK 7,0Z, CEGELEC
Převodovka Praga 2PS / 120.00

 

Podvozek  
přední náprava SOR BN 004, nezávislé zavěšení
zadní náprava DANA G 150
řízení RBL C 500V, hydraulické monoblokové
provozní brzda elektrodynamická
havarijní brzda Wabco PAN 19-1, kotoučové, vzduchem ovládané, ABS/ASR - Wabco systém 4S/4M
pérování pneumatické, vlnovcové pružiny s hydraulickými tlumiči Brano - vpředu 2 / vzadu 4, elektronické ovládání Wabco ECAS

 

Karoserie  
konstrukce skeletu celokovová low-entry (s nízkou nástupní hranou), částečně nízkopodlažní, polonosného typu
uspořádání dveří troje dvoudílné dveře a jedny jednodílné
šířka dveří 1./2./3./4. [mm] 810/1 210/1 210/1 210
nástupní výška [mm] 320
výška podlahy vpředu [mm] 340
výška podlahy vzadu [mm] 800
míst k sezení/stání 34/64
topení elektrický bojler, výměník/olej voda 28 kW