Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

Škoda 21 Tr

Trolejbus Škoda 21 Tr

Dvounápravový nízkopodlažní trolejbus se samonosnou třídveřovou karoserií
Výrobce: Škoda Ostrov nad Ohří

Škoda 21 Tr v ostravské MHD

Technický popis

 

Základní údaje Škoda 21 Tr
délka/výška/šířka [mm] 11 760/3 365/2 500
převis přední/zadní [mm] 2 700/3 360
hmotnost pohotovostní/celková [kg] 10 950/16 900
rozvor náprav [mm] 5 700
obrysový průměr zatáčení [m] 22,6
max. rychlost [km/hod] 65
stoupavost [%] 7
max. stoupavost (krátkodobě) [%] 15

 

Pohonný systém  
trakční motor Škoda 1 ALS 2741 tN stejnosměrný, čtyřpólový, sériový, s cizí ventilací, se zabudovanou převodovkou
trvalý výkon [kW] 132
trakční výzbroj pulzní s GT0 tyristory
sběrače mechanické

 

Podvozek  
přední náprava PN 2.1 s nezávislým zavěšením kol, kolové jednotky konstrukce Škoda-Liaz
zadní náprava HNT 3.0 tuhá portálová
řízení hydraulické servořízení
provozní brzda elektrodynamická s pneumatickýcm dobržděním do zastavení, působí na kola hnací nápravy
havarijní brzda pneumatická, dvouokruhová, bubnová působící na všechna kola
parkovací brzda pružinová, působící na všechna kola zadní nápravy, ovládaná ručním proporcionálním ventilem
pérování vpředu 2 vlnovcovými pružinami se 2 teleskopickými hydraulickými tlumiči s vnitřním dorazem, vzadu 4 vakové pružiny se 4 teleskopickými hydraulickými tlumiči s vnitřním dorazem

 

Karoserie  
konstrukce skeletu samonosná karoserie s kostrou svařenou z ocelových tenkostěnných profilů, kostra je oplechována pozinkovaným lakovaným plechem.
uspořádání dveří troje dvoukřídlé dveře
šířka dveří 1./2./3. [mm] 1 360/1 360/1 360
nástupní hrana dveří [mm] 345 s možností snížit nástupní hranu (kneeling) na 275 mm
míst k sezení/stání 26/60
větrání přirozené - posuvnými bočními okny, nucené - 3 stropními ventilátory
vytápění prostoru cestujících teplovzdušné (3 recirkulační jednotky pod sedadly cestujících)