Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

SOR ENB 10,5

Autobus SOR ENB 10,5

Dvounápravový nízkopodlažní elektrobus s třídveřovou karoserií.

Výrobce: SOR Libchavy spol. s.r.o
Elektrická trakční výzbroj: Cegelec, a.s.
Elektromotor: Pragoimex a.s.
Zástavba elektrovýzbroje: Dopravní podnik Ostrava a.s.

 Konstrukční řešení

Technický popis

Základní údaje SOR ENB 10,5
délka/výška/šířka [mm] 10 370/2 800/2 525
převis přední/zadní [mm] 2 350/1 700
nájezdový úhel vpředu/vzadu [°] 9/12
hmotnost provozní/maximální[kg] 10 200/16 500
rozvor náprav [mm] 6 320
vnější obrysový poloměr [mm] 12 000
max. rychlost [km/hod] 80
dojezd [km] 120 (pro 2÷3 zastávky na 1 km)

 

Pohonný systém  
elektromotor TAM 1052 C6B, asynchronní 6pólový, kapalinou chlazený, Pragoimex a.s.
výkon [kW] 120/400V AC*
trakční měnič 3x400 V AC 120KW, kapalinou chlazený
trakční akumulátory 180 Ks, Litium-iontové (FePO4), 2,5÷4,5 V/300 Ah

 

Podvozek  
přední náprava SOR BN 004, nezávislé zavěšení
zadní náprava RÁBA, tuhá jednostupňová, hypoidní
řízení RBL C 500V, hydraulické monoblokové
retardér elektrická brzda s reprodukcí energie
brzdy Wabco PAN 19-1, kotoučové, vzduchem ovládané, ABS/ASR - Wabco systém 4S/4M
pérování pneumatické, vlnovcové pružiny s hydraulickými tlumiči Brano a.s.- vpředu 2 / vzadu 4, elektronické ovládání Wabco ECAS

 

Karoserie  
konstrukce skeletu celokovová nízkopodlažní, polonosného typu
uspořádání dveří dvoje dvoudílné dveře a jedny jednodílné
šířka dveří 1./2./3. [mm] 800/1 200/1 200/1 200
nástupní výška [mm] 320
výška podlahy vpředu [mm] 360
výška podlahy vzadu [mm] 800
míst k sezení/stání 19/66
nezávislé topení Eberrspaecher Hydronic 24, naftové výkon 24 kW