Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

Škoda 15 Tr

Trolejbus Škoda 15 Tr

Třínápravový, čtyřdveřový, kloubový trolejbus s pohonem zadní a střední nápravy
Výrobce: Škoda Ostrov nad Ohří

Škoda 15 Tr v ostravské MHD

Technický popis

 

Základní údaje Škoda 15 Tr
délka/výška/šířka [mm] 17 720/3 410/2 500
převis přední/zadní [mm] 2 500/3 190
hmotnost pohotovostní/celková [kg] 16 400/26 600
rozvor náprav [mm] 5 420/6 380
vnější obrysový průměr zatáčení [m] 23,25
max. rychlost [km/hod] 65
stoupavost [%] 7
max. stoupavost (krátkodobě) [%] 15

 

Pohonný systém  
trakční motory 2 sériové čtyřpólové Škoda 8 Al 2943 rN
trvalý výkon [kW] 2x100
trakční výzbroj tyristorová s pulzním měničem
sběrače mechanické

 

Podvozek  
přední náprava tuhá náprava typ Liaz
střední a zadní náprava Rába s planetovými redukcemi v kolech
řízení monoblokové, hydraulické
provozní brzda pneumatická, dvouokruhová, čelisťová působí na všechna kola
odlehčovací brzda elektrodynamická s pneumatickýcm dobržděním do zastavení, působí na kola hnacích náprav
parkovací brzda pružinová ovládaná ručním ventilem, působí na všechna kola prostřední a zadní nápravy
pérování pneumatické, vpředu 2 vlnovcové pružiny se 2 teleskopickými tlumiči, uprostřed a vzadu 4 vlnovcové pružiny se 4 teleskopickými tlumiči

 

Karoserie  
Karoserie samonosná, celokovová svařená z tenkostěnných ocelových profilů, skládá se z přední a zadní sekce, které jsou propojeny kloubovým spojením.
uspořádání dveří čtvery dvoukřídlé dveře
šířka dveří 1./2./3./4. [mm] 1 150/1 150/1 150/1 150
výška podlahy [mm] 740 (750)
míst k sezení/stání 44/106
větrání přirozené - posuvnými bočními okny a výklopnou střešní ventilací, nucené - 3 stropními ventilátory
vytápění prostoru cestujících teplovzdušné (5 recirkulačních jednotek pod sedadly cestujících)