Dopravní podnik Ostrava a.s.

Statutární město Ostrava

Škoda 14 Tr

Trolejbus Škoda 14 Tr

Dvounápravový, třídveřový trolejbus
Výrobce: Škoda Ostrov nad Ohří

Škoda 14 Tr v ostravské MHD

Technický popis

 

Základní údaje Škoda 14 Tr
délka/výška/šířka [mm] 11 340/3 410/2 500
převis přední/zadní [mm] 2 500/3 190
hmotnost pohotovostní/celková [kg] 10 000/16 000
rozvor náprav [mm] 5 420
průměr zatáčení [m] 24
max. rychlost [km/hod] 65
stoupavost [%] 6
max. stoupavost (krátkodobě) [%] 12

 

Pohonný systém  
trakční motor sériový čtyřpólový Škoda 6 Al 2943 rN
trvalý výkon [kW] 100
trakční výzbroj tyristorová s pulzním měničem
sběrače mechanické

 

Podvozek  
přední náprava tuhá náprava typ Liaz
zadní náprava Rába s planetovými redukcemi v kolech
řízení monoblokové, hydraulické typ Czepel
provozní brzda pneumatická, dvouokruhová, čelisťová působí na všechna kola
odlehčovací brzda elektrodynamická s pneumatickýcm dobržděním do zastavení, působí na kola zadní nápravy
parkovací brzda pružinová ovládaná ručním ventilem, působí na zadní kola
pérování pneumatické, vpředu 2 vlnovcové pružiny se 2 teleskopickými tlumiči, vzadu 4 vlnovcové pružiny se 4 teleskopickými tlumiči

 

Karoserie  
karoserie samonosná, celokovová, svařená z tenkostěnných ocelových profilů
uspořádání dveří troje dvoukřídlé dveře
šířka dveří 1./2./3. [mm] 1 200/1 200/1 200
výška podlahy [mm] 750
míst k sezení/stání 29/51
větrání přirozené - posuvná boční okna a výklopná střešní ventilace, nucené - stropními ventilátory
topení prostoru cestujících teplovzdušné (recirkulační jednotky pod sedadly cestujících)